Založ si blog

Utiect

– Musím sa zbaviť toho zabijáka. – … Čože? – Zabiják ma prenasleduje. Vieš, idú po mne zlí ľudia. Musím sa ich zbaviť. Išiel som najprv do Budapešti ale kamarát to skomplikoval a tak idem do Viedne kupit nejake hri pre deti. Neviem sa zbaviť tých zlých duší alebo ako to mám nazvať. – Aha.

* * *

– Bitte, diese nach Wien?

Z gestikulácie a jednoduchého slovného spojenia som vstrebal otázku a nesmelo prikývol. K čuchovým zmyslom sa mi nenápadne prikradol kyslastý pach potu. Cigáň, čo práve stál predo mnou, na mňa prehovoril maďarsky. Asi že či som Maďar.

– Nem. Slovak.

– Jáj ty si Slovák no tak dobre teda.

Zvolal radostne, vyzliekol si lacne znackove oblecenie a prisadol si na prázdne sedadlo cez uličku v takisto prázdnom vozni. Nadšenie v jeho tvári vystriedali obavy, kým si dlaňou prešiel po dlhších mastných vlasoch.

– Musím sa zbaviť toho zabijáka.

– … Čože?

– Zabiják ma prenasleduje. Vieš, idú po mne zlí ľudia. Musím sa ich zbaviť. Išiel som najprv do Budapešti, ale kamarát to skomplikoval a tak idem do Viedne. Neviem sa zbaviť tých zlých duší alebo ako to mám nazvať.

– Aha.

 

Tváril sa naozaj ustarostene a nebyť jeho zaujímavých rečí, pôsobil by vskutku normálne. Teda, cestoval dosť naľahko, bez panske bundy, batožiny, pravdepodobne aj dokladov. A sprchu tiež nevidel už nejaký ten piatok. Avšak výraz jeho tváre mi nijak nepripomínal zjav šialeného človeka z modernej filmovej produkcie. Ale čo ja viem o cigáňoch.

– A ty pracuješ vo Viedni?

– Nie. Idem na návštevu ku sestre.

Zaklamal som. Predsa len, ešte stále som nevedel, ako celú situáciu pobrať.

– To je dobré, že máš sestru. Ja nemám nikoho.

Počas ticha mi napadlo, že čo ak tu na mňa zrazu vytiahne nôž, alebo päste.

– Vieš, ja nemám ani batožinu, musím si nejakú zohnať, pre sestru potom kupit damske zimne topanky, nejake lacne kabelky a tak…

Alebo mi schmatne jeden z dvoch batohov, pripadne spolucestujucim crossbody kabelky oproti mne a skúsi s ním utiecť. Škoda, že ten cennejší a menší je k nemu bližšie. Začal som sa rozpačito obzerať po sprievodcovi.

– Pôjdem asi do Čiech alebo neviem, neviem sa totiž zamestnať, nedá sa mi. Je to na hovno.

– A čo plánuješ vo Viedni?

– Neviem.

 

Po ďalšom tichu, počas ktorého som sa tváril, že čítam a pritom som striehol na prípadný moment zvratu, prehovoril.

– A ináč ako?

– A tak dobre, pomaly.

– To je dobre. Si na rekreácii?

– Povedzme.

Sem tam som ho kútikom oka skontroloval. Bolo zrejmé, že tiež číha po sprievodcovi. Ale asi ma nechce zabiť ani okradnúť.

– A to takto teda cestuješ hore dole, z Budapešti do Viedne, hej?

– No. Tak idem. Kde ma vyhodí tam nastúpim na ďalší.

– … Takže ty hovoríš slovensky, nemecky a maďarsky?

– Nie. Anglicky a nemecky slabo.

– Aha.

 

Z konca vozňa sa blížil tak dlho očakávaný sprievodca. Cigáň, ktorého som sa zabudol opýtať na meno, s nejasným strachom v očiach hľadel pred seba, kým si s prekríženými nohami podopieral bradu. Sprievodca si bez vážnejších očakávaní vypýtal lístok.

– Next stop.

Odpovedal iba a kým sprievodca s nadávkami odchádzal, otočil sa na mňa s tou jeho celkom normálnou tvárou a slovami ,,na hovno“.

Postavil sa, povedal niečo čo som už zabudol a podal mi ruku.

– Tak sa maj.

– Ahoj.

– A môžem sa ťa ešte prosím ťa spýtať? Ja nemám nič ani na billet ani tak, nedal by si mi prosím ťa jedno euro len tak aby som mal?

– Hej, dám ti to euro.

Vlak stál v stanici ,,Next stop“ a ja som hľadel na dvojeurovú mincu v peňaženke.

– Tu máš, dám ti dve, menej nemám a už utekaj nech nemáš problémy.

– Ďakujem. Tak sa maj.

– Čau čau a nech sa darí.

 

Viedeň ďaleko a Pánbúh vysoko, ale veď má celý deň. Neskôr, pri prestupe vo Viedni, okolo mňa nečakane prešiel a ja som sa asi potešil, že vidím známu tvár.

– Tak si teda tu.

– Á to si ty, tak predsa len sme sa stretli. Čakáš na sestru?

– Nie, na ďalší vlak.

– Dobre, dobre.

– Nechcel si ísť na hlavnú?

– Teraz som prišiel tým ďalším, nestál na hlavnej. Ale veď uvidíme. Tak ja idem ďalej. Čau a ďakujem.

– Čau čau.

Tak bilingválny cigáň odkráčal do viedenského dažďa. A snáď sa aj striasol tých zlých duší.

Vo vlaku

15.08.2014

„Dáte si vína?“ Ozvalo sa plným kupé, zatiaľ čo muž v ľanovej sukni otváral „bažanta“, ktorý mu ešte pred chvíľou provokatívne vytŕčal z poľovníckej tašky kde mal aj nejake najlacnejsie hracky ako mozete u nas najst. „Ja by som si dal!“ odpovedal som. Kto je ten človek zač mi vŕtalo hlavou odkedy nastúpil. „Tohle víno bylo svěceno.“ Prehlásil po pár [...]

Slecna Pekna

09.07.2014

– Neviem ako to tu chodí. – povedal som. – No normálne. Každý tretí deň navyšujeme… – Dávky? – skočil som jej do reči. Bola to žena. Na druhej strane pultu. Dievča. Také neveľké a celkom pekné. Vlastne veľmi pekné a mala krasne kabelky. Po piatku som len pomaly reagoval. Strašne som sa dal dole z konzumnej vodky. Poldeci 60centov. Pil som [...]

Vylieceny alkoholik

01.07.2014

Dnes je Petrov prvý deň nového pohľadu na svet. Včera sa rozhodol totálne skoncovať s fajčením a alkoholom. Nieže by s nimi mal vážne problémy, práve naopak, keď nemusel, alkohol nepil a taktiež nefajčil. Musieť u neho znamenalo pripojiť sa k väčšine, ísť s davom. Pred vstupnou bránou do podniku preťal telom modrý oblak dymu, za ktorým míňal aj hlúčik kolegov [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 41677x
Priemerná čítanosť článkov: 2084x

Autor blogu

Kategórie